سئو

رپورتاژ آگهی و از دست دادن هزینه ها !

مارس 17, 2020

هممون خوب میدونیم که تبلیغات اینترنتی و تلاش واسه خرید رپورتاژ آگهی خیلی مهمه. اما این فعالیتا بعضی وقتا می تونن در این الگوریتمها بسیار خسته کننده و در مواردی خیلی سخت و غیر قابل تحمل باشن و در بیشتر مواقع این نوع تولید لینک باعث از دست دادن رتبه و هزینه باشه.

در این مقاله می خوایم تا چارچوبی رو به شما معرفی کنیم تا با به کار گیری اون بتونین فعالیتای تولید لینکتان رو ساده تر کنین.

حالا می خوایم به بررسی این موضوع بپردازیم که چیجوری میشه تلاشای تولید لینک رو اولویت بندی کرد و چیجوری از موقعیتای موجود بهترین استفاده رو برد. این موضوع یکی از بزرگترین چالشای بازاریابا و کارشناسان سئو هستش، چون تولید لینک یه فعالیت پر استرس و دلهره آوره. شروع به کار واسه تولید لینک موضوع پیچیده ایه و وقتی که کار تولید لینک شروع شد بسیار سخته که واسه اون یه روش سیستماتیک و موافق با شرایط طراحی کرد تا تولید لینک کمی آسون تر شه. به همین دلایل در این مقاله می خوایم تا کمی راه رو واسه شما روشن کنیم تا کمی راحتتر به تولید لینک بپردازید.(البته بدونین که بهینه سازی سایت باید در اولویت کار باشه و طبق آخرین به روز رسانیا پیش برید.)

سئو

قدم اول : روی لینکای با پتانسیل بالا و مهم سرمایه گذاری و هدفگذاری کنین

سرمایه گذاری

در قدم اول باید اهداف سئو رو با دلایل تولید لینک واسه سایتتون گره بزنین. مطمئنا واسه تولید لینک دلایلی دارین. واقعا شما یکی از این ۵ موردی که در ادامه به اون اشاره می شه رو انجام میدید. ممکنه موارد دیگری رو هم بشه به این لیست اضافه کرد اما این موارد هم طوری با ۵ مورد زیر در رابطه هستن.
الف ) کسب رتبه بهتر واسه یه کلید واژه خواص.

شما تلاش می کنین که لینکایی دریافت کنین که به یه صفحه مشخص از سایتتون اشاره کنن و از یه انکر تکست خاص بهره بگیرن تا اینکه رتبه اون صفحه بهبود یابد.
ب ) شما تلاش می کنین تا قدرت رتبه بندی یه دامنه، یه سایت، یه زیر دامنه از اون سایت و یا یه زیر شاخه از اون سایت رو بهتر کنین. گوگل از بعضی ملاحضات خواص و جداگونه واسه طبقه بندی زیر دامنه ها و زیر پوشها استفاده می کنه. به خاطر همین ممکنه تلاش کنین تا واسه بخشای جور واجور سایتتون لینک جذب کنین تا اون بخشا رو بهتر کنین؛

درست مثل مورد الف، اما حتما نیاز نیس که واسه یه نشانی مشخص لینک جذب کنین و اگه به هر نحوی و واسه هر بخشی از سایت لینک جذب شه قدرت دامنه شما بهبود پیدا میکنه و کلا همه بخشا بطور نسبی پیشرفت می کنن.
پ) ارسال ترافیک مهم از صفحات رتبه بندی شده. ممکنه لینکی که قصد بهبود اونو دارین یه لینک no follow باشه یا تاثیری بر رتبه بندیا نداشته باشه – JavaScript بوده و یا یه لینک تبلیغاتی و یا مشابه اینا باشه – اما این لینکا واسه شما بازدید کنندگانی رو جفت و جور می کنن که امکان داره از شما خرید کنن و یا طوری شما رو تقویت کنن و به شما کمک کنن که به اهداف تجارتتان نزدیک تر شید.
ت ) بهبود قدرت موضعی و محلی . واسه یه کلید واژه یا یه موضوع خواص سایت نیاز به افزایش قدرت داره. حالا سایت مورد نظر در بخش این موضوع، سایت تاثیر گذاری نیس، (حد کم از دیدگاه گوگل این جوری نیس). اگه تعدادی لینک در این بخش دریافت شه به گوگل و هم اینکه به مشتریان و بازدیدکنندگان اثبات می شه که این سایت در بخش مورد نظر تاثیر گذاره.
ه ) می خواید تا اندازه بازدید سایت رو به خاطر تقویت سایت بالا ببرین و مخاطبای با ارزشی جذب کنین. حضور در شبکه های اجتماعی و سایتایی که اجناس رو با ارائه دهندگانشان به نمایش می ذارن و همه مسیرایی که شما رو به عنوان یه گزینه به مخاطب ارائه می کنن، در این گروه قرار داره. این کار باعث می شه که کاربران اجناس و خدمات شما رو بررسی کنن و اگه از اونا راضی باشن به شکل خودکار تجربه به کار گیری خدماتتون رو با بقیه به اشتراک می ذارن و به این روش دامنه سایتتون رو قوی تر می کنن.

بازدید سایت

بسیار خوب، تا اینجا اهداف تولید لینک مشخص شد.
قدم دوم : برآورد احتمال اینکه چقدر لینک هدف گیری شده در جهت اهداف تعیین شده
اینجا می خوایم تخمین بزنیم که تا چه حد احتمال داره که لینک هدفگیری شده واسه صفحه مورد نظر ما ارزش آفرینی کنه. این موضوع به دسته ای از دیدگاه ها و قضاوتای جور واجور بستگی داره.
شما می تونین معیاری عددی رو واسه تخمین خود در نظر بگیرین. مثلا به لینکایی که خیلی کم ارزش هستن عدد ۰ رو اختصاص بدین و به لینکای عالی نمره ۱۰ بدین. از طرف دیگه می تونین یه دسته ملاک مشخص تعریف کنین و به وسیله اونا لینکا رو مورد آزمایش بذارین. معیارایی مانند قدرت دامنه ، رابطه محتوا، قدرت صفحه و … .
شما می تونین این سوالات رو مطرح کنین :
√ این لینک یه لینک nofollowه یا follow ؟
√ این لینک از انکر تکستی که مورد توجه شماس استفاده می کنه و شما در انکر تکست اون حق دخالت ندارین؟
√ این لینک واسه شما ترافیک مستقیمی داره؟
اگه جواب به همه این سوالات مثبت باشه، می تونین این لینک رو به عنوان یه لینک پر قدرت در نظر بگیرین. این لینک از یه انکر تکست خوب برخورداره، واسه شما ترافیک مناسبی بوجود میاره و از طرفی یه لینک follow بوده و رابطه اون با سایت شما بسیار بالاست. پس می تونین به این لینک نمره ۱۰ بدین.
هم اینکه ممکنه لینک مورد بررسی لینک خوبی نباشه. ممکنه قدرت لینک کم باشه. ممکنه یه لینک follow باشه اما همخوانی خوبی با سایت شما نداشته باشه. ممکنه شما هیچ کنترلی بر انکر تکست اون لینک نداشته باشین و فقط از برند شما به عنوان انکر تکست استفاده شده باشه. مشخصه که این لینک واسه شما ترافیک مناسبی جفت و جور نمیکنه. پس میشه به این لینک امتیاز ۳ یا حتی کمتر داد.
پس از آزمایش رپورتاژ آگهی باید به سوالاتی در مورد محلی که این لینک به اونجا برگشت میده جواب بدین :
این صفحه بهترین صفحه در سایت شما واسه لینک مورد نظره؟ اگه اینجور باشه می تونه امتیاز لینک رو بالا ببره و اگه اینجور نباشه کمی از امتیاز اون کم می کنه.
این لینک همخوانی خیلی بالایی با موضوع صفحه و موضوع سایتتون داره؟ اگه اینجور نیس بهتره تغییراتی رو در اون اعمال کنین و یا در اون تغییر راه بسازین.
واسه جذب این لینک نیاز به پذیرش خطر خواصی هست؟ اگه این لینک بطور بالقوه لینک با ارزشی باشه اما از یه صفحه خطری فرستاده میشه، می تونه کمی ارزش خود رو از دست بده.
این به شما بستگی داره که برنامه دریافت لینکتان رو چقدر خطری طراحی کنین. اما پیشنهاد من اینه که تا حد ممکن از مخاطرات این زمینه دور بمونین.
قدم سوم : مشخص کردن اولویتا
در قدم بعدی باید اولویتای خود رو طوریکه میگیم مشخص کنین. باید مشخص شه که با دریافت این لینک کدوم اهداف محقق می شه. شما باید تخمین بزنین که چقدر ممکنه لینک مورد نظرتون رو دریافت کنین و هرچه در دریافت لینک خبره تر شید تخمین شما به واقعیت نزدیکتر می شه. شما می تونین به لینکا از ۱۰ نمره هر امتیازی رو اختصاص بدین و یا با در نظر گرفتن دارا بودن یا نبودن معیارای مشخص تو یه برگه لینکا رو آزمایش کنین.
پس از اون شما می تونین کار اولویت بندی رو شروع کنین. شما می تونین این اولویت بندی رو با به کار گیری یکی از چند راه حل ممکن اجرا کنین. شما می تونین از ترکیب چند راه حل هم استفاده کنین، تا اینکه شانس موفقیت در دریافت لینک و یه تخمین مهم رو بالا ببرین. ممکنه اهداف مختلفی رو دنبال کنین و به دنبال اون روش هدف دار اولویت بندی دریافت لینک مختلفی هم داشته باشین.

راه حل

ممکنه بگید که مورد (الف) بسیار واسه شما مهم تر از مورد (پ) است. پس در روش هدف دار اولویت بندی لینکا، مواردی که مورد (الف) رو ارضا می کنه در رتبه های بالاتری از موارد (پ) قرار میگیره. با این روش می تونین لیست اولویت هاتون رو مرتب کرده و همه اولویتا رو مشخص کنین. حال از بالای لیست شروع به آزمایش فعالیت هاتون کنین. بررسی کنین که لینکایی رو که خواستین گرفتین یا خیر و به همین روش کار رو ادامه بدین.
این روش، کار تولید لینک رو از یه روش خسته کننده، خسته کننده و نامشخص به روندی تبدیل می کنه که در اون نه فقط شما می تونین اونو دنبال کنین بلکه می تونین کاری کنین که بقیه هم این روند رو دنبال کنن. این موضوع خیلی مهمه چون تولید لینک یا همون خرید بک لینک یکی از مهمترین بخشای سئو هستش و بازم از ارزش بالایی برخورداره. تولید لینک نیاز به اقدامات عملی داره. شما می تونین از کمک بقیه در پیشبرد اهداف کارتون بهره بگیرین. می تونین یه کارآموز استخدام کنین و به اون مبانی کار رو آموزش بدین. با تیم روابط عمومی شرکتتون همکاری کنین و به اونا اهدافتون رو توضیح بدین. از چندین نفر بخواین تا برگه اولویت بندی کارتون رو بین همه همکاران تقسیم کنن تا همه تیمتون بدونن که در قدم بعدی می خواین چه روشی رو دنبال کنین. این کار بسیار کمک کننده س.

بک لینک

در آخر لازمه ذکر کنم که ما مشتاقانه خیلی زیاد منتظر دریافت نظرات شما درباره روشای تولید لینک، اولویت بندیا، اهداف، یافته های مفیدی که مشاهده کردین و معیارهایی که استفاده کردین هستیم. چه بسیاره که سایتهایی با هزینه های سنگین مبادرت به رپورتاژ اگهی دادن و تولید لینک کردن بدون تجربه کافی کردن و وقت خود و هزینه خود رو به باد دادن .