ـرمایه اجتمـاعییعنی بعد شناختی که به درک و معانی مشترکی بین افـرادو گروه ها اشاره مـیکنـد در حـد متوسـط (میـانگین 34/9 انحراف معیار 86/1) ارزیـابی شـد. سـرمایه اجتمـاعی کـهحاصل جمع سه بعد بالا است و بـه عنـوان معیـاری کلـیبرای سلامت اجتماعی معرفی می گردد بـا میـانگین 66/9 در حد متوسط ارزیابی شد.
پرس شنامه رفت ار ش هروندی س ازمانی از پ نج بع دتشکیل شده بود. بعد نوع دوستی نـشاندهنـده کمـک بـه همکـاران و کارکنـان بـرای انجـام وظـایف در شـرایط غیرمعمول است این بعد با کسب میـانگین 99/8 و انحـرافمعیار 33/2 در جایگاه متوسط قرار گرفت. بعد وظیفه شناسـی (انجام وظایف تعیین شده به شیوهای فراتر از آنچـه انتظـار مـی رود) در جایگـاه خـوب قـرار گرفـت (میـانگین 57/10، انحراف معیار40/2). تأکید بر جنبههای مثبـت سـازمان بـه جای جنبه های منفی آن نشاندهنده بعـد جـوانمردی اسـتک ه در ب ین پرس تاران تح ت مطالع ه در جایگ اه متوس ط (میانگین 69/9 انحراف معیار 31/2) قرار گرفـت. بعـد دیگـررفتار شهروندی سازمانی فضیلت شهروندی اسـت (میـانگین 79/8 انحراف معیار 82/1) که بیانگر حمایت از عملیاتهای اداری سازمان است در جایگاه متوسط قرار گرفت. بعد ادب و نزاکت که نشان دهنده مشورت با دیگران قبل از اقدام به عمل، دادن اطلاع قبل از عمل، و رد و بدل کردن اطلاعات اس ت از جایگ اه خ وبی (می انگین 48/10) ب ین پرس تاران برخوردار بود . جمع ابعاد بالا نـشاندهنـده رفتـار شـهروندیسازمانی است که در این مطالعه از جایگـاه خـوب (میـانگین
32/10) برخوردار بود.
در این مطالعه رضایت شغلی براساس پرسـشنامه از پنج بعد تشکیل شـده بـود، بعـد اول نـشاندهنـده میـزانرضایت پرستاران از ماهیت شغلشان (میانگین 86/11، رتبهخ وب)، بع د دوم ن شاندهن ده می زان رض ایت آنه ا از همکارانـشان (میـانگین 96/11، رتب ه خـوب)، بعـد س وم نشان دهنده میزان رضایت از سرپرسـت (میـانگین 31/10، رتبه خوب)، بعد چهارم نشان دهنده میزان رضایت پرستاراناز نحوه ارتقا شغلی (میانگین 87/9 رتبه متوسط) و بعد آخرن شان دهن ده می زان رض ایت آنه ا از حق وق و پ اداش (میانگین 94/6 رتبه ضـعیف) بـود. بـه طـور کلـی میـزانرضایت شغلی پرستاران تحت مطالعه با توجه بـه میـانگین 40/10 و انحراف معیار 77/1 در حد متوسـط ارزیـابی شـد
(جدول شماره 2).
برای مشخص کردن وضعیت مستندسازی پرستاران از س ه چ ک لی ست خودس اخته »تحلی ل کم ی م ستندات« Documentation quantitative analysis »تحلیل کیفی مستندات« Documentation quality analysis و »میــزان رعایــت اصــول گــزارشنویــسی«
Amount of respecting of reporting استفاده گردید. چـک لیـست »تحلیـل کمـی principles Documentation quantitative «مـــستندات
analysis دارای 43 عبارت بود و میزان تکمیل پرونده های پزشکی را مشخص می کرد، حداکثر نمره این چک لیست 43 و حداقل نمره آن صفر بود. یافته های حاصل از پژوهش نشان داده که میانگین نمره کمـی مـستندات پرسـتاران 54/27 بـاانحراف معیار 57/7 است . بیشترین نمره کسب شـده در ایـنبعد 43 و کمترین نمره کسب شده 7 بود.
برای بررسی کیفیـت مـستندات پرسـتاران از چـک
لیست »تحلیل کیفی مـستندات « Documentation quality analysis و استفاده شد که دارای 10 عبارت بود، حداکثر نمره این چک لیست 45 و حداقل نمره آن 10 بود. میانگین نمره کیفیت مستندسازی پرستاران 59/26 بـاانحراف معیار 84/6 به دست آمـد، بیـشترین نمـره کـسبشده در این بعد 40 و کمترین نمره کسب شده 10 بود.
چــک لیــست ســوم »میــزان رعایــت اصــول گـزارش نویـسی« Amount of respecting of
reporting principles دارای 21 عبـــارت بـــود، حداکثر نمره این چک لیست 21 و حـداقل نمـره آن صـفربود. میانگین نمره رعایت اصـول گـزارش نویـسی در بـینپرستاران 46/9 به دست آمد.
جمع نمره سه چک لیست »تحلیل کمی مستندات«
Documentation quantitative analysis
»تحلیــل کیفــی مــستندات« Documentation quality analysis و »میـــزان رعایـــت اصـــولگـزارش نویـسی « Amount of respecting of reporting principles (99 نمــره) نــشان دهنــده وضعیت کلی مستندات پرستاران است که بیـشترین نمـره کسب شده در این بعد 83 و کمترین نمره کسب شـده 34 به دست آمد. میانگین وضعیت کلی مستندسازی 03/61 باانحراف معیار 28/10 به دست آمد (جدول شماره 3).
1268732239263

Downloaded from jne.ir at 10:25 +0330 on Wednesday October 11th 2017

Downloaded from jne.ir at 10:25 +0330 on Wednesday October 11th 2017