سئو و دیجیتال مارکتینگ

۵ استراتژی بازاریابی دیجیتال برای صنعت داروسازی

فوریه 8, 2020

دیجیتال در حال حاضر صنعت داروسازی و مراقبت های بهداشتی را از بسیاری جهات مانند سطح شفافیت بیشتر ، ارتباط بیمار و توسعه دارو تغییر داده است.
دیجیتال

علاوه بر این ، با توجه به مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی ، استراتژی های بازاریابی دیجیتال روش های متنوعی را برای ارتباط و درمان مشتری و مشتری احتمالی ارائه می دهد.
اقتصاد

در این مقاله ، روندها و تاکتیکهای کلیدی را بررسی خواهیم کرد که به بازاریابان صنعت داروسازی کمک می کند تا از بازاریابی دیجیتال برای ارتقا ، تعامل و رشد استفاده کنند.
داروسازی

۱) ایجاد محتوا ارزش محور

یکی از مهمترین تحولات تأثیر دیجیتالی در صنعت داروسازی ، این واقعیت است که شرکت های داروسازی دیگر تنها دروازه بان یا ارائه دهنده اطلاعات پیرامون روش های درمانی یا محصولات خود نیستند.

از طریق انجمن های آنلاین ، برنامه های کاربردی موبایل و محتوای غنی از وب ، اکنون مردم دسترسی گسترده ای به طیف وسیعی از بینش های مبتنی بر داروسازی دارند. با ایجاد محتوای مارک دار هدفمند و ارزش محور که بینش بیماران آینده نگر یا فعلی را در مورد اطلاعات مرتبط ارائه می دهد ، می توانید مخاطبان خود را به طور قابل توجهی رشد دهید.

موبایل

با ارائه پاسخ به نقاط درد مشترک بیمار به روشی جذاب و جذاب در کنار نشان دادن شفافیت ، مخاطب خود را در عین تقویت اعتماد و جایگاه تجاری خود به عنوان یک رهبر فکر افزایش می دهید.

به عنوان یک نام تجاری بین المللی مراقبت های بهداشتی ، جانسون و جانسون به خاطر ثروت خود در ابتکار عمل برای بازاریابی محتوا اما از همه فعالیت های این کمپانی مشهور هستند ، شاید “کمپین مراقبت” الهام بخش مراقبت از آنها الهام بخش باشد.

بازاریابی محتوا

این کمپین خاص با داشتن ترکیب کاملی از ارزش محور ، محتوای وبلاگ ، پیام های عاطفی ، پست های رسانه های اجتماعی و تصاویر چشمگیر ، به اهمیت مراقبت از یکدیگر می پردازد. با ترغیب مردم به انجام اقدامات مراقبت تصادفی خود از طریق فیس بوک و حمایت از این کمپین با تعدادی از مطالب ارزشمند اشتراکی ، این برند در مجموع ۲۶ میلیون عمل مراقبت – و شمارش را ترغیب کرد.

نکته برتر: هنگام ایجاد یک کمپین پیرامون یک محصول یا موضوع خاص ، یک پیام عاطفی ایجاد کنید که ثروت از محتوای تولید شده توسط کاربر را ترغیب کند ، با استفاده از یک هشتگ ساختگی خوب به عنوان یک کشتی اجتماعی اشتراک گذاری.

۲) واقعیت افزوده و مجازی

پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۲ ، بازار نرم افزار مصرف کننده VR به ارزش ۱۶٫۳ میلیارد دلار رشد کند.

دلار

از آنجا که فن آوری VR و AR به بخشی کاملاً فزاینده در زندگی روزمره ما تبدیل می شود ، شرکت های داروسازی می توانند از این فناوری همهجانبه برای تجزیه دیوارها بین مشاغل و مشتریان ، شرکا ، بیماران یا مصرف کنندگان استفاده کنند.

با وجود پذیرش AR و VR در صنعت داروسازی در مراحل ابتدایی است ، برخی از شرکت ها در حال حاضر از برنامه ها و تاکتیک های همهجانبه استفاده می کنند. این فناوری ها نه تنها مردم را در قلب مشاغل قرار می دهند بلکه می توانند از طریق کلینیک های مجازی و تظاهرات محصولات اطلاعات و مراقبت ارائه دهند.

برای کمک به مردم در همدردی با دوستان یا عزیزان مبتلا به میگرن ، ضمن کمک به تبلیغ محصولات و تحقیقات خود ، برند GlaxoSmithKline ، Excedrin ، یک کمپین VR محور به نام “Migrain Experience” تهیه کرد.

مبتلایان به میگرن با استفاده از هدست VR قادر به برنامه ریزی علائم خاص خود (از جمله نقاط کور ، اورا و حساسیت به نور) قبل از انتقال آن به دوست خود بودند تا بتوانند آسیب های خود را برای خود تجربه کنند و از نتایج فیلمبرداری می کنند تا محتوای ویدیویی ایجاد کنند.

برنامه ریزی

این کمپین نه تنها گفتگوها و تعامل های مثبتی را برانگیخت ، بلکه تنها در دو هفته از زمان شروع فعالیت آن ، باعث افزایش چشمگیر سود شد.

نکته برتر: هنگام استفاده از AR یا VR برای بازاریابی دیجیتال ، از آن استفاده کنید تا مخاطبان خود را در قلب روایت قرار دهند و فرصتی بی نظیر برای زندگی و نفس کشیدن مأموریت ، درمان یا محصول شما ارائه می دهند.

دریابید که چگونه ما در تبدیل قابلیت های دیجیتالی STraumann’s تیم ارشد بازاریابی کمک کردیم.

۳) دستیاران و برنامه های پیام رسانی توسط هوش مصنوعی

مشاغل تجاری در سرتاسر جهان از برنامه های پیام رسانی از جمله Facebook Messenger یا WhatsApp برای ارتباط با آینده نگری و ایجاد گفتگوهای معنی دار استفاده می کنند. برای صنعت داروسازی ، این روند فرصتی بی نظیر برای گفتگوهای شخصی با مشتریان ، بیماران یا شرکای شما ایجاد می کند.

با توجه به مارک های دارویی مانند جانسون و جانسون و MedxNote که از chatbots به عنوان قسمتهای مهم استراتژی های بازاریابی و ارتباطات خود استفاده می کنند ، انتظار می رود که در آینده نه چندان دور بسیاری از بازیگران صنعت از این روند پیروی کنند.

با استفاده از چتبوتهای یادگیری ماشین مستقل برای بهبود کارآیی سازمان ، انجام وظایف اصلی و پاسخ به مشتری، پرس و جوهای بیمار یا مشتری ، مارک های داروسازی می خواهند ضمن افزایش تجربه کلی مشتری (CX) خود ، محصول را افزایش دهند – چیزی که انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۲۰ از قیمت و محصول به عنوان اصلی ترین تمایز برند استفاده کند.

قیمت

نکته برتر: چت بابات ها به طرز باورنکردنی متنوع هستند و اعتماد عمومی را همواره به دست می آورند. در حقیقت ، ۳۷٪ آمریکایی ها در مواقع اضطراری از چت روم استفاده می کنند. استفاده از چت بات ها در ارتباطات از طریق پیام های اجتماعی منجر به افزایش سطح تجربه مشتری می شود و داده های ارزشمندی را برای کمک به بهبود استراتژی ها ، ارتباطات و محصولات ارائه می دهد.

۴) آنفلوانزها

۷۰٪ هزاره ها تحت تأثیر توصیه های همسالان خود هستند در حالی که ۹۰٪ از افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله به اطلاعات پزشکی بدست آمده از طریق رسانه های اجتماعی اعتماد می کنند در حالی که یک سوم بزرگسالان ایالات متحده برای درک شرایط پزشکی به صورت آنلاین جستجو می کنند.

بنابراین ، برای مارک های داروسازی که با صاحب نظران صنعت محترم و صاحب نظران فکر همکاری می کنند ، فرصت بسیار خوبی وجود دارد.

یک مثال عالی داروخانه Amcal است. برای تقویت آگاهی از برند خود ضمن آموزش مردم ، این برند با راننده سوپر دیابتی ، جک پرکینز همکاری کرد.

دیابت

این داروخانه با انتشار پست های اینستاگرامی که بینشی از سفر شخصی وی و چگونگی کمک به آمکال به او در مدیریت شرایط کمک می کند ، از قرار گرفتن در معرض ۲۱،۰۰۰ دنبال کننده راننده سوپراسپرت بهره برد. علاوه بر این ، پست حمایت شده جک (در بالا) تعداد ۱۱۳۹۷ لایک ، ۳۳ اظهار نظر و میزان تعامل ۷٪ را ایجاد کرده است.

نکته برتر: هنگام کار با تأثیرگذار ، حتماً وقت خود را برای ایجاد روابط حرفه ای معنی دار که به نفع برند شما به طور طولانی مدت است ، می گذارید. برای کمک به شما در تلاشهای خود ، در اینجا لیستی از ۲۵ اثر برتر صنعت داروسازی قرار داده شده است.

۵) blockchain

در عصر دیجیتال ، اعتماد و شفافیت مؤلفه های اساسی موفقیت هستند. هرچه صنعت داروسازی اطلاعاتی تر می شود ، ارتباط مستقیمی بین ارائه دهنده و مصرف کننده برقرار می کند ، باز بودن و قابل اعتماد بودن ماندن دیگر اختیاری نیست ، اکنون اجباری است.

اگرچه این هنوز به کمترین پتانسیل مورد بررسی قرار نمی گیرد ، اجرای فناوری blockchain به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما می تواند به پیشرفت و رشد سازمانی کمک کند.

برای آشنایی با blockchain ، در اینجا یک فیلم توضیحی وجود دارد:

پیش بینی می شود این فناوری غیرمتمرکز تا سال ۲۰۲۵ دارای یک صنعت به ارزش ۵ ٫ ۶ میلیارد دلار باشد و علاوه بر ارائه دسترسی قابل هضم به داده های حساس بیمار و کمک به کاهش کلاهبرداری و اقدامات کلاهبرداری ، این blockchain به طور چشمگیری در بین اهدا کنندگان و گیرندگان پزشکی بهبود یابد. .

اگرچه این عناصر ارتباط مستقیمی با بازاریابی ندارند ، با نمایش کارآیی ، دقت و شفافیت ، برند شما می تواند با گذشت زمان با استفاده از blockchain در سال های آینده رشد کند.

نکته برتر: با خواندن مرتب نشریات مرتبط ، از آخرین روندها و پیشرفتهای مربوط به blockchain خودداری کنید.

افکار نهایی

این پنج استراتژی بازاریابی دیجیتال به شما در افزایش شانس موفقیت در صنعت داروسازی پایدار کمک خواهد کرد.

با اتخاذ رویکردهای فوق ، شما CX خود را در تمام نقاط لمسی بهبود خواهید بخشید ، در نتیجه سطح بالایی از مراقبت از مشتری و بیمار را ارائه می دهید – که اساساً ، هدف اصلی برای هر تجارت برتر دارویی است.

دن هیوز

داستانهای مرتبط

داروینیسم دیجیتال: ۱۰ راه سازمان شما می تواند زنده بماند

تحول دیجیتال
صنعت
شرکت

رهبران دیجیتال بینش خود را در مورد موفقیت در تحول دیجیتال به اشتراک می گذارند

صنعت
اخبار

رهبری دیجیتال: ۶ نمونه از برندهایی که Reign Supreme می شوند

بازاریابی دیجیتال
تحول دیجیتال
صنعت