سئو و دیجیتال مارکتینگ

۵- اندازه گیری Vanity شما باید در کمپین بعدی بازاریابی دیجیتال خود نادیده بگیرید

فوریه 8, 2020

معیارهای Vanity برای ایجاد جذابیت در نتایج بازاریابی شما عالی هستند. متأسفانه ، آنها هیچ ارزش واقعی ندارند. چرا؟ از آنجا که می توان آنها را به راحتی دستکاری کرد و به شما چیزی “واقعی” در مورد شغل خود نمی گویند.

در ادامه بخوانید تا پنج مورد از رایج ترین معیارهای غرور را که باید در طول کمپین بعدی بازار دیجیتال خود نادیده بگیرید- و چه نوع معیارهایی را باید بجای آن متمرکز کنید ، یاد بگیرید.

دیجیتال

با Vanity Metrics اشتباه است؟
همانطور که گفته شد ، معیارهای غرور هیچ ارزشی برای تجارت شما ندارند. در واقع ، آنها می توانند بسیار خطرناک باشند زیرا آنها تیم بازاریابی شما را به این باور می رسانند که نتیجه آن گرفته شود ، حتی اگر آنها هیچ اطلاعات واقعی در مورد رشد کسب و کار یا سلامت فعلی شما ارائه ندهند ، ممکن است بسیار خطرناک باشد. دو نمونه به شدت مورد استفاده سهام اجتماعی و ترافیک وب سایت است. وقتی تصمیم می گیرید که بر اساس چنین معیارهای غرور باشد ، می توانید بازاریابی خود را به روشی کاملاً اشتباه هدایت کنید. خوشبختانه ، برای هر متریک غرور ، یک متریک قابل عمل وجود دارد که می تواند ارزش را ارائه دهد.

قبل از تصمیم گیری برای استفاده از یک متریک ، متوقف شده و از خود بپرسید که آیا این امر به شما در تصمیم گیری کمک می کند و چگونه به شما در درک و نزدیک شدن به اهداف تجاری کمک می کند. اگر جواب هر دو سؤال “خیر” است ، شما روی یک معیار غرور تمرکز می کنید.

۵- انواع معیارهای Vanity برای جلوگیری از استفاده
۱ ٫ سنبله زیاد در ترافیک وب سایت

تعداد بازدیدهای وب سایت بیشتر حاکی از آن است که تیم بازاریابی شما کاری شگفت انگیز انجام داده است ، درست است؟ نه همیشه. بازدید بیشتر از وب سایت شما معمولاً چیز خوبی است ، اما تعیین اینکه چه چیزی باعث ایجاد سنبله شده است – و تکرار آن کار سختی است. بارها و بارها حدس می زنید بدون معیارهای مناسب در محل هستید. این چیزی بود که شما انجام دادید؟ کاری که شخص دیگری انجام داده است؟ سهم یک تأثیرگذار؟ قطعه ای از محتوا یا داستان از سالها پیش که دوباره ظاهر شد؟ می بینید که چگونه یک معیار غرور مانند می تواند شما را گمراه کند. به علاوه ، مهم نیست که چند بازدید کننده به وب سایت شما بیایند؛ مهم است که چه تعداد به مشتری تبدیل می شوند. بازدید کنندگان لزوماً کسب و کار شما را پولی نمی کنند.

۲ Im برداشتهای رسانه های اجتماعی و اندازه مخاطبان

دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی را می توان توسط هر فرد یا مارکی با کمی پول اضافی خریداری کرد. معنی آنها زیاد نیست. و در حالی که درست است که داشتن مخاطب زیادی می تواند نشان دهد که مارک شما در پروفایل های اجتماعی خود محتوای ارزشمند ، سرگرم کننده و مفید را ارسال می کند ، اهداف پیروان شما نیز می تواند بسیار متنوع باشد. آیا پیروان شما بیشتر از کارمندان یا مشتریان فعلی تشکیل شده اند؟ آیا رقبای شما نگاه می کنند یا برخی از دنبال کنندگان به دنبال شغل هستند؟ هرکسی که “پیرو” نباشد مشتری آینده نگر است.

مانند افزایش شدید در ترافیک وب سایت ، حجم سرب می تواند به مراتب بهتر از آن باشد که ناشی از افزایش هزینه های تبلیغاتی است. به طور کلی ، تیم بازاریابی شما باید روی یافتن مشتری متمرکز شود ، نه منجر شود. اگر منجر به کیفیت پایین قیف خود شوید ، تیم فروش شما سرانجام توجه می کند. درعوض ، بر تعداد رهبری واجد شرایط ارائه شده تمرکز کنید. شما می خواهید تلاشهای بازاریابی خود را برای جذب چشم اندازهایی که در واقع نیاز به محصولات و خدمات شما دارند ، جلب کند. اگر تن فروش زیادی دارید اما فروش زیادی ندارید ، وقت آن است که ارزیابی کنید که چگونه محصولات یا راه حل های خود را تبلیغ می کنید.

راه حل

۴ ٫ تعداد مشترکین خبرنامه

رشد مشترکان غالباً به عنوان معیاری برای رشد شرکت مورد سوء استفاده قرار می گیرد ، بدون اینکه توجه شود به درآمدهای حاصل یا درآمد حاصل از این مشترکان جدید. بسیاری از خبرنامه ها بدون داشتن یک استراتژی منسجم و جامع برای درازمدت راه اندازی می شوند. فقط نمی توانید در خبرنامه های خود درخواست فروش کنید؛ آنها بیشتر در مورد آموزش و پرورش مخاطبان شما با محتوای مورد نظر خود هستند. با گذشت زمان ، این منجر به فروش می شود ، بله ، اما می تواند مدتی طول بکشد.

به جای تمرکز روی تعداد مشترکین خبرنامه خود ، تعداد موارد جدیدی را که در هر ماه در نتیجه آنها ایجاد می کنید ، اندازه بگیرید. برای درگیر کردن مشارکت و قرار دادن خوانندگان در مسیر تبدیل در خبرنامه های خود ، اطمینان حاصل کنید که CTA های خریداری شده در خبرنامه و هر صفحه فرود که به آن پیوند دارند ، وجود داشته و سعی کنید در صورت وجود آنها را بیشتر از حد معمول ماهانه یا سه ماهه ارسال کنید. گرفتن مقدار زیادی از سرب منجر می شود.

۵ ٫ اشتراک گذاری صدا

اشتراک صدا معیاری است که میزان نام تجاری شما در مقایسه با رقبای خود را اندازه گیری می کند. به طور معمول ، این متریک برای درک آگاهی از برند ، اعتماد به نفس و اولویت مخاطب مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال ، tدر اینجا چند مورد با این متریک ارائه شده است. ابتدا ، برای ردیابی دقیق سهم صدا ، باید از ابزارهای پیشرفته استفاده کنید. اینها اغلب گران هستند و هنوز هم کاملاً دقیق نیستند. این عدم دقت شما را بدون بینش واقعی رها می کند. همچنین می توان سهم چهره های صوتی را دستکاری کرد. به عنوان نمونه ، یک شرکت ممکن است سهم کاملاً متفاوتی از چهره های صوتی را از ابزارهای خود ، تیم (های) روابط عمومی و محاسبات داخلی دریافت کند. ردیابی دقیق در سراسر صفحه دشوار است.

اعتماد به نفس

حرکت به جلو: تمرکز روی معیارهای اکشن
اکنون که می دانید روی چه چیزی نباید تمرکز کنید ، حالا اجازه دهید معیارهای عملی تری را بررسی کنیم. این دو معیار را به عنوان مثال ببرید:

مشتری های شما از کجا می آیند: می توانید این گزارش را در گوگل Analytics با گزارش کاربری کاربران پیگیری کنید. این به شما امکان می دهد تا مدلی از قیف خود بسازید و همه بازدید کنندگان سایت خود را ردیابی کنید. از این طریق می توانید ببینید که کدام صفحات بیشترین تعداد لینک را تولید می کنند و بیشترین ارزش را دارند.

نرخ تبدیل برای صفحات خاص: کدام نوع ترافیک به بهترین و بدترین حالت در هر صفحه تبدیل می شود؟ به عنوان مثال ، آیا ترافیک حاصل از تبدیل PPC ضعیف است ، در حالی که ترافیک ارگانیک نرخ تبدیل بسیار بالاتری دارد؟ همچنین می توانید نرخ تبدیل برای صفحات خاص را در گوگل Analytics مشاهده کنید. این اطلاعات می تواند در ایده های آزمایش A / B برای کانال های مختلف به شما کمک کند.

ایده

نتیجه
مهم است که استراتژی بازاریابی شما روی معیارهایی متمرکز باشد که معیارهای غرور بودن نیستند. اطمینان حاصل کنید که معیارهایی که روی آنها تمرکز می کنید ، بینشی واقعی در مورد چگونگی پیشبرد تلاشهای بازاریابی کسب و کار به شما نشان می دهد و به شما در اندازه گیری موفقیت تبلیغات کمک می کند. فقط به دلیل محبوبیت در معیارهای مرسوم ، مد روز متمرکز نشوید. همیشه سؤال کنید که معیارهای شما چقدر ارزش افزوده ای دارند و به تیم بازاریابی شما کمک می کنند تا موفقیت کلی کسب و کار را تضمین کنند.

ویژگی های اصلی دیجیتال را با یک دیپلم حرفه ای در بازاریابی دیجیتال بیاموزید. امروز بروشور را بارگیری کنید!